Učenička debata za zadnji škole održana u karlovačkoj Gimnaziji

debata16Četvrta po redu učenička deliberacija održana je danas u karlovačkoj Gimnaziji, u sklopu projekta Demokratsko procijepljenje.

Tijekom deliberacije su učenici imali priliku predstaviti problem koji su prepoznali u svojoj zajednici, odnosno manjak dostupnih informacija o aktivnostima i sadržajima na području grada i županije. Kako sami ističu, uzrok je nedostatak zajedničke platforme, sustava dijeljenja informacija, sadržaja, ponuda, a kao rješenje nude razvoj web i mobilne aplikacije koja bi služila kao platforma za aktivnosti i događanja u gradu i županiji.

Prijedlog rješenja su iznijeli zamjenici županice Vesni Hajsan Dolinar, pročelnici UO za društvene djelatnosti grada Karlovca Draženki Sila Ljubenko, predsjedniku Savjeta mladih Karlovačke županije Renatu Bukovcu, predstojnici Područnog ureda HZZ u Karlovcu Ivani Mehle te ravnateljici Gimnazije Karlovac Snježani Štranjgar.

Učenici su od okupljenih dobili povratnu informaciju na svoj prijedlog, kao i osvrt što se sve po pitanju dostupnosti informacija za mlade  nudi, što je bilo uspješno a što nije te kome se sad u zajednici mogu javiti kako bi prijedlog postao stvarnost.

Zamjenica županice Vesna Hajsan Dolinar izrazila je zadovoljstvo što su mladi Karlovačke županije prepoznali da na ovom prostoru ne nedostaje događaja, ali isto tako ponudila je ruku suradnje za pronalazak najboljeg rješenja kako riješiti manjak informacija.

U projekt su od rujna 2021. uključene tri srednje škole kojima je Karlovačka županija osnivač (Gimnazija Karlovac, Ekonomsko – turistička škola i Tehnička škola), a ovo je prva učenička deliberacija u Karlovcu od 2 predviđene. U protekloj školskoj godinu učenici i učenice su zajedno s nastavnicima Matejom Kobašlićem i Majom Sokač bili uključeni u razvoj debatnog modela građanskog odgoja i obrazovanja. Debatni model podrazumijeva osnaživanje  učenika i učenica kroz debatni klub ili kroz korištenje debatne metodologije u nastavi za aktivno građanstvo. Projekt pomaže mladima da razviju demokratsku svijest i građanske kompetencije kroz sudjelovanje u radu debatnih klubova i deliberacijama. Kroz sudjelovanje u projektnim aktivnostima mladi stječu praktična iskustva i trajna znanja koja će im pružiti temelj za aktivno sudjelovanje u društvu u budućnosti.